Aplikacja Drone Radar jak wykonać swój pierwszy Check-In?

Czy muszę używać aplikacji Drone Radar? Jak wykonać swój pierwszy check-in? Krótki poradnik dla zaczynających przygodę z dronami i nie wiedzących jak wykonać swój pierwszy Check-In.

Słowem wstępu
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy lot obowiązkowo musi zostać zgłoszony w aplikacji. Dlaczego? Najprościej tłumacząc widzę i jestem widziany w przestrzeni powietrznej. Dzięki temu wiemy czy w pobliżu ktoś inny również nie lata. Dodatkowo inni użytkownicy przestrzeni powietrznej mają informację, że latamy. Nie funkcjonuje to jeszcze aż tak dobrze więc nie możemy zaufać aplikacji w 100%. Możemy otrzymać komunikat w aplikacji z obowiązkiem natychmiastowego lądowania, dlatego tak ważne jest żeby zawsze mieć połączenie z internetem.
Tu jest tyle pól co mam tu dokładnie wpisać?
Szybki poradnik z samymi konkretami, pierwsza sprawa po pobraniu aplikacji i uruchomieniu jej wprowadzamy parametry. Po prawej stronie kliknij w kategorię w jakiej chcesz latać klikając "OTWARTA". Z listy wybierz kategorię lotu, podkategorię i maksymalną masę startową.
Check-In
Mamy uzupełnione już parametry lotu, kliknij w przycisk u dołu ekranu, a następnie "Pierwszy Check-In". Wpisujemy swoje dane i czekamy na kod sms. Uwaga, jeśli masz konto założone w systemie Pansa UTM, system wymusi zalogowaniem się tymi danymi.
Numer rejestracyjny Operatora UAS i numer identyfikacyjny pilota
Wpisujemy numer identyfikacyjny operatora i pilota uzyskany ze strony www.drony.ulc.gov.pl. Jeśli nie posiadamy numeru pilota, bo nie musimy go mieć, zostawiamy pole z numerem identyfikacyjnym pilota puste.
Typ RPAS
Określamy ustandaryzowanym skrótem czym latamy.
MR - Wielowirnikowiec (Multi Rotor) <-- Wpisujemy MR w przypadku dronów
H - Śmigłowiec (Helicopter)
A - Samolot lub szybowiec (Aircraft)
AS - Sterowiec, Balon (Airship, Balloon)
Czas lotu
Suwakami lub wpisując na klawiaturze ile czasu będziemy latać i za ile startujemy. W polu informacje dodatkowe które celowo pominąłem, przeważnie nic. Jeśli natomiast chcemy przekazać informację kontrolerowi to warto ją tam wpisać.
Kod Icano transpondera
Jest to kod wysyłany przez drona który zapewnia zdalną identyfikację. Nie ma obowiązku jego posiadania przez drony. W związku z czym to pole pozostaw puste.
Prezentowanie swoich danych
Nie musisz udostępniać swojego numeru telefonu innym użytkownika aplikacji. Natomiast jeśli zostawisz swój numer, inny pilot drona będzie mógł się z Tobą skontaktować i zapytać gdzie dokładnie latasz, tak żeby nie spotkać się w powietrzu.
Zielony, czerwony, żółty
Jeśli u góry aplikacji wyświetla Ci się kolor czerwony to raczej na pewno, nie możesz tu latać. Kolor żółty należy sprawdzić jakie warunki musimy spełnić żeby wykonać legalny lot. Kolor zielony możesz latać. Zawsze po kliknięciu w "sygnalizację świetlną" u góry ekranu możemy przeczytać jakie strefy powietrzne tu są i jakie warunki spełnić do wykonania lotu.

Mam nadzieję, że na starcie swojej przygody z dronami ten krótki wpis Ci pomoże 🙂 Jeśli pojawią się dodatkowe pytania, śmiało daj nam znać. Nasza wypożyczalnia dronów chętnie odpowie na wszystkie pytania. Bezpiecznych lotów.

Aktualizacja: Aplikacja Droner Radar nie jest już dostepna i nie ma możliwości zgłaszania tam lotów. Obecnie loty należy zgłaszać pod adresem check-in.pansa.pl Szczegóły w najnowszy wpisie: Check-in.pansa.pl

Aplikacja Drone Radar jak wykonać swój pierwszy Check-In?

27 komentarzy do “Aplikacja Drone Radar jak wykonać swój pierwszy Check-In?

  1. Witam, mam takie pytanko. Jeżeli uczę się latać max 20m wys. Lub odpalam drona na 5 minut by zrobić dobre ujęcie na rybach gdzieś nad rzeką To czy musze zgłaszać Check-In? Albo czy WOGULE można nie używać Check-In tylko latać z głową i patrzeć na radar gdzie jest dozwolona strefa. Drona mam poniżej 250g

      1. Należy złożyć w takim wypadku misję, i uzyskać zgodę na lot w danym miejscu. Misję składa się w systemie PANSA UTM

      2. Czy to oznacza, że ​​za każdym razem przed startem muszę się rejestrować w PANSA a potem w Droneradar wybierać tę misję?

  2. Ok, do mnie zadzwoniła kontrola lotów i byli zdziwieni, dlaczego się do nich nie odezwałem po check-inie w DR... Zdębiałem. Przeszukałem wszystkie materiały i nie ma słowa o dzwonieniu do nich. Nic poza dorne radarem. Dodam, że to byłą strefa pomarańczowa DRAR/MCTR... Skąd to wymaganie ?

  3. Witam, w strefie 6km od lotniska na kat. A1 o masie poniżej 900gr. i pułapie do 60m, wyskakuje mi komunikat iż muszę złożyć plan lotu na 24h przed operacją ( mimo iż w tej strefie aplikacja pokazała inne drony w powietrzu). W rezultacie nie otrzymuje zgody i nie pojawia mi się logo drona na mapce. Proszę o pomoc.

Dodaj komentarz

Przewiń na górę